Texelaar Cor van der Knaap heeft een petitie opgezet over windenergie. Hij is al langer bezig met nadenken over hoe we onze energie op Texel kunnen opwekken en op die manier onafhankelijker en duurzamer kunnen worden. We hebben genoeg wind op Texel maar door tegenwerking in de politiek komen we geen stap verder.

Hier liepen wij als GroenLinks ook al meerdere keren tegenaan als het gaat over het aankaarten van windenergie. Windwokkels, kleine windmolens; alles wordt afgewezen in de raad. Zoals we wel vaker gezegd hebben; we moeten ons realiseren dat we onze problemen niet kunnen blijven afschuiven naar de overkant. Lang geleden is afgesproken dat Texel energie neutraal zou zijn in 2020 maar alle voorstellen om dit te bereiken werden tegengewerkt in de raad en van dit streven is dan ook niets terecht gekomen. We zitten slechts op zo'n 5% duurzame energie.

Cor heeft het heft in eigen handen genomen in is een petitie gestart; Texelaars voor de wind. Hij hoopt hiermee de politiek wakker te schudden en een einde te maken aan alle tegenwerking.

Teken hier de petitie van Cor van der Knaap

Lees hier het artikel over de petitie in de Texelse Courant