“ We moeten nú actie ondernemen om klimaatverandering tegen te gaan, te zorgen dat er voldoende huizen zijn, en dat we onze natuur en leefomgeving beschermen. ”

Ik ben Ferry Zegel, 37 jaar, en sinds begin 2021 woonachtig in Den Burg met mijn vrouw Myrthe. Ik werk intussen alweer ruim 7 jaar als inkoopmanager, grotendeels vanuit huis tegenwoordig. Ik ben opgegroeid in Oosterend, en een beetje in Den Burg, waar mijn vader een fietsenwinkel had. Ik ben in verband met studie en werk ruim 15 jaar van het eiland af geweest, maar Texel is altijd blijven trekken. Toen we de kans kregen om weer terug te verhuizen naar Texel, hebben we ook geen moment getwijfeld.

Ik ben al een aantal jaar lid van GroenLinks omdat ik me in wil zetten voor verandering. We hebben een enorme opdracht om de komende jaren te zorgen dat ook de volgende generaties een toekomst hebben. Dat betekent dat we nú actie moeten ondernemen om klimaatverandering tegen te gaan en te verduurzamen, om te zorgen dat er voldoende huizen zijn, en dat we onze natuur en leefomgeving beschermen.

Op Texel hebben we een soortgelijke uitdaging. We lopen achter met verduurzamen en het opwekken van groene energie, een betaalbare koop- of huurwoning is niet te vinden, en we moeten er voor zorgen dat de balans op Texel tussen toerisme en leefbaarheid hersteld wordt. GroenLinks Texel is voor mij dé partij die op de uitdagingen die op ons afkomen, de juiste antwoorden heeft. Hier wil ik me dan ook graag voor inzetten de komende jaren!